برای مشاهده تصاویر، باید ابتدا وارد سایت شوید، یا در سایت ثبت نام رایگان کنید.
انتشارات «راه پرداخت» در آستانه نوروز ۱۴۰۳، ۳۶ کتاب در زمینه فناوری و نوآوری را که بیشتر مناسب هدیهدادن در ایام نوروز، گلچین کرده و کسبوکارها میتوانند از این فهرست، کتاب یا بستههای کتاب سازمانی خود را انتخاب کنند. در این گزارش به بررسی ۳ کتاب در حوزه اقتصاد از میان این ۳۶ کتاب پرداختیم.
اقتصاد اشتراکی
برای دیدن محتوای پنهان، ابتدا
ورود
کنید، یا در سایت
ثبتنام رایگان
کنید!
»، در سال ۲۰۱۶ به قلم آرون سندراراجان، به همت انتشارات MIT منتشر شد. این کتاب در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه برنز کتابهای حوزه کسبوکار آکسیوم شد. در سال ۱۴۰۱ رضا رادفر و مهدی دریایی این کتاب را به فارسی برگردانده و به همت انتشارات راه پرداخت منتشر شد. اگر صرفاً بر اساس عنوان کتاب، درباره ماهیت آن قضاوت کنیم، شاید نظریههای اقتصاد سیاسی سوسیالیستی در ذهنمان تداعی شود. اما کتاب، مفهومی نو از سرمایهداری مبتنی بر جمعیت را بررسی میکند.برای دیدن محتوای پنهان، ابتدا
ورود
کنید، یا در سایت
ثبتنام رایگان
کنید!
حدود مشخصی از خدمات را بر پایه مفاهیم مالی دستهبندی کرده است و روش جدیدی برای سازماندهی فعالیتهای اقتصادی بهحساب میآید. به نظر میرسد مفهوم اقتصاد اشتراکی آیندهای را رقم بزند که در آن فعالیتهای اقتصادی دیگر بر محور مدلهای سنتی شرکتها شکل نگیرند و ماهیتی خوداتکا و در تعامل با افراد درگیر پیدا کنند. از طرفی، بنیان اشتراکی این مفهوم ناظر بر تغییرات کلان در چگونگی رشد اقتصادی و آینده نیروی کار است و از طرف دیگر سویههای جدید همکاریهای اقتصادی را در بافتار اجتماعی معنا میبخشد.آینده در اشتراک است
برای دیدن محتوای پنهان، ابتدا
ورود
کنید، یا در سایت
ثبتنام رایگان
کنید!
، یکی از کتابهای پرفروشی است که به موضوع مدل کسبوکار اشتراکی پرداخته است. این کتاب در سال ۲۰۱۸ به قلم تین زو و گیب وایزرت، به همت انتشارات پورتفولیو پنگوئن منتشر شد و در سال ۱۴۰۱، انتشارات راه پرداخت، برگردان فارسی این کتاب را منتشر کرد. در این کتاب مدل کسبوکار شرکتهایی مانند نتفلیکس، اسپاتیفای و سلزفورس بررسی شده است. از منظر نویسندگان کتاب، مدل کسبوکار اشتراکی تحولی واقعی و فرصتی جدید پیشروی کسبوکارهاست. سازمانهایی که از این مدل کسبوکار اشتراکی پیروی میکنند، ۹ برابر سریعتر از ۵۰۰ شرکت برتر دنیا رشد میکنند؛ زیرا بر خلاف سایر شرکتها، این کسبوکارها مشتریان خود را میشناسند. یک پایگاهداده از مشترک خوشحال، دستاورد بزرگ این کسبوکارهاست. به زبان ساده، جهان در حال تغییر از محصول به سمت خدمت است.زیکونومی
برای دیدن محتوای پنهان، ابتدا
ورود
کنید، یا در سایت
ثبتنام رایگان
کنید!
، در سال ۲۰۲۰ به قلم جیسون دورسی و دنیس ویلا توسط انتشارات هارپر بیزینس منتشر شد. این کتاب در سال ۱۴۰۱ به همت مهدی دریایی و عباس خمسه به فارسی برگردانده و توسط انتشارات راه پرداخت منتشر شد. کتاب زیکونومی سعی کرده ما را با جهان نسل Z آشنا کند و به این چهار پرسش پاسخ دهد: نسل Z چه کسانی هستند؟ چه روشی برای بازاریابی و فروش در آنها مؤثر است؟ برای استخدام، نگهداری و بهکارگیری آنها بهعنوان کارمند چه باید کرد؟ چگونه نسل Z آینده کسبوکار ما را دستخوش تحول میکند؟برای دیدن محتوای پنهان، ابتدا
ورود
کنید، یا در سایت
ثبتنام رایگان
کنید!
منبع: راه پرداخت