دوره رایگان کریپتو از صفر

جرم‌انگاری صدور هرگونه مدرک کاغذی دولتی در برنامه هفتم توسعه / ۲۰ درصد خدمات الکترونیکی باید از پنجره ملی ارائه شود

  • نویسنده موضوع طهورا آدینهوند
  • تاریخ شروع
برای مشاهده تصاویر، باید ابتدا وارد سایت شوید، یا در سایت ثبت نام رایگان کنید.


لایحه برنامه هفتم توسعه امروز منتشر شد. بر اساس مفاد این برنامه ارائه مدارک کاغذی به کاربران و الزام آن‌ها به بارگزاری در سامانه، از ۶ ماه بعد از اجرای این برنامه تخلف محسوب می‌شود و دستگاه‌های اجرایی متخلف براساس قانون مجازات می‌شود. علاوه بر این دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند تا پایان سال اول حداقل ۲۰ درصد از خدمات الکترونیکی خود را از طریق
برای دیدن محتوای پنهان، ابتدا ورود کنید، یا در سایت ثبت‌نام رایگان کنید!
ارائه کنند.

به گزارش راه پرداخت در لایحه برنامه هفتم توسعه دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند که حداقل ۲۰ درصد از خدمات الکترونیکی را برای ۵۰درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۱۰۰ درصد شرکت‌ها و سازمان‌ها (اشخاص حقوقی) از طریق پنجره ملی خدمات دولت ارائه کند. براساس ماده ۲۸۰ لایحه برنامه هفتن توسعه این خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی باید به صورت برخط و امن و بدون مراجعه حضوری یا دخالت عوامل انسانی انجام شود.

همچنین در این ماده ذکر شده است که حداکثر سه ماه بعد از ابلاغ این قانون،‌ آیین‌نامه مربوط به آن را که مصادیق خدمات، نحوه هوشمندسازی و بهینه‌سازی فرآیند‌ها در آن ذکر شده است توسط وزارت ارتباطات و سازمان اداری استخدامی تدوین و به تصویب هیست وزیران می‌رسد.


انتقال مراکز داده دستگاه‌ها به زیرساخت ابری دولت هوشمند​



بر اساس ماده ۲۸۰ لایحه برنامه هفتم توسعه دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند مراکز داده اصلی و پشتیبان خود را به زیر‌ساخت یکپارچه ابری دولت هوشمند انتقال دهند. آیین‌نامه مربوط به این بند نیز حداکثر سه ماه بعد از ابلاغ این قانون توسط وزارت ارتباطات با همکاری وزارت اطلاعات تدوین و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

همچنین دستگاه‌های اجرایی از سال دوم برنامه موظف‌اند تبادل داده و اطلاعات و هر گونه پاسخگویی به استعلام‌های مورد نیاز سایر دستگاه‌های اجرایی و کسب‌وکار‌ها را بر اساس قانون داده و اطلاعات ملی به شکل کاملاً آنی و برخط انجام دهند.


وعده حذف سامانه‌های موازی دستگاه‌ها​



علاوه بر این در ماده ۲۶۹ لایحه برنامه هفتم توسعه برای دستگاه‌های اجرایی چند وظیفه در راستای تحقق
برای دیدن محتوای پنهان، ابتدا ورود کنید، یا در سایت ثبت‌نام رایگان کنید!
در نظر گرفته شده است که باید در سال اول اجرا و به تأیید سازمان اداری استخدامی برسانند. یکی از مهم‌ترین این وظایف ایجاد مرکز نوآوری و تحول اداری هوشمند است. تمرکز طراحی و راهبری سامانه‌ها در ستاد دستگاه‌های اجرایی اصلی و حذف سامانه‌های موازی در چهارچوب قانون مدیریت داده‌ها از دیگر وظایف ذکرشده است.

همچنین زیرمجموعه‌های دستگاه‌های اجرایی در این ماده ملزم شده‌اند که اطلاعات و مکاتبات حوزه‌های اداری را با حذف کامل کاغذ و دریافت مدارک به صورت دستی به صورت برخط و آنی ثبت کنند. در تبصره این ماده تأکید شده است که از ۶ ماه پس از ابلاغ این برنامه اگر هر دستگاه اجرایی مدرک یا مستندی را به صورت دستی به کاربر ارائه و کاربر را ملزم به بارگزاری آن در سامانه کند مرتکب تخلف شده و براساس قوانین مجازات می‌شود.


حمایت از دانش‌بنیان‌ها​



در ماده ۲۶۹ تأکید شده است که براساس برنامه هفتم توسعه طرح‌ها و ایده‌های تحول‌آفرین شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی برای ارتقای هوشمندسازی دولت و ارتقای نظام اداری الکترونیک بر اساس آیین‌نامه‌ای که به صورت مشترک توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور تهیه و به تصویب هیئت‌وزیران می‌رسد مورد حمایت قرار می‌گیرند.

برای دیدن محتوای پنهان، ابتدا ورود کنید، یا در سایت ثبت‌نام رایگان کنید!


منبع: راه پرداخت
 
دوره‌های تالاربورس
عقب
بالا